Умови доступності закладу освіти для навчання з ООП

В Сумському закладі дошкільної освіти №22 «Джерельце» для дітей з особливими освітніми потребами створені комфортні умови для освітнього процесу, які відповідають потребам і можливостям кожної дитини та забезпечують належні умови для здобуття освіти відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, отримання корекційно – розвиткових послуг, які спрямовані на усунення порушень психофізичного розвитку дитини.

У   закладі  функціонує  дві   інклюзивні  групи  – старшого (“Пізнайко”) та раннього (“Капітошка”)  дошкільного віку.

В ЗДО створена відповідна матеріально – технічна та навчально – методична база, спеціалісти забезпечені необхідними навчально – методичними та навчально- наочними посібниками, навчально – дидактичним й ігровим обладнанням. Був придбаний багатофункціональний пристрій (сканер, при нтер, ксерокс)

В закладі облаштовано ресурсну кімнату для проведення психолого – педагогічних та корекційно-розвиткових занять. Створення ресурсної кімнати – є важливим кроком на шляху формування ефективного інклюзивного освітнього середовища для дітей з ООП для забезпечення реалізації права дітей на здобуття якісної дошкільної освіти.

При створенні ресурсної кімнати відбувалося дотримання Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234. Створюючи ресурсну кімнату була звернута увага на :

  • Предметно – просторове планування:
  • кімната простора та не захаращена зайвим обладнанням;
  • відсутні предмети, які можуть спричинити травмування;
  • Приміщення має природнє освітлення, на вікні розташовані штори;
  • Поруч з кімнатою розташована умивальна раковина.

Гама кольорів та текстур обладнання підбиралась природних відтінків згідно Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з ООП, затвердженого наказом  МОН 23.04.2018 №414 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.05.2018р. за

№ 582/32034.  Приміщення ресурсної кімнати поділено на зони – навчально – пізнавальну та ігрову.

Супроводження дітей з ООП до ресурсної кімнати здійснюють асистенти вихователів, корекційно – розвиткові заняття здійснюють спеціалісти: учитель – реабілітолог, практичний психолог, учитель – логопед та учитель – дефектолог. Для зручності використання ресурсної кімнати вихователем – методистом складений розклад роботи.

Групові приміщення оснащені візуальними таблицями, ресурсними куточками та окремими шафами з розвиваючими та дидактичними іграми для дитини з ООП.

Дошкільний заклад планує надалі працювати над удосконаленням та облаштуванням освітнього середовища для дітей з ООП.

У   закладі  функціонує  дві   інклюзивні  групи  – старшого (“Пізнайко”) та раннього (“Капітошка”)  дошкільного віку.