Науково-методична робота в ДНЗ з педагогічними кадрами планується відповідно сучасних вимог з урахуванням конкретних умов, складу і підготовки педагогічних працівників, враховується їх освітній рівень, фахова майстерність, індивідуальні особливості. Під час організації науково-методичної роботи здійснюється гуманно-особистісний підхід до педагогів:
– допомога кожному педагогу випробувати свої творчі можливості;
– створення атмосфери підтримки невпевнених в собі педагогів;
– загальнокультурна підготовка педагогів (обізнаність з питань етики та загальної культури, підвищення культури спілкування, формування ціннісних орієнтирів);
– створення мотивації та забезпечення перспектив професійного зростання.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗДО У ПЕРІОД ОГОЛОШЕННЯ КАРАНТИНУ
Як організувати методичну роботу
Пріоритетні напрямки роботи на 2019-2020 навчальний рік
- Організувати оптимальне предметно-розвивальне середовище щодо формування навичок безпечної поведінки дошкільників, відповідно до базавої програми «Я у Світі» та освітньої лінії «Дитина в соціумі».
- Сприяти художньому мовленнєвому розвитку дошкільників через інтеграцію різних видів діяльності згідно до освітньої лінії Мовлення дитини».
- Створити умови для ефективного впровадження ІКТ в освітній процес з метою ефективної взаємодії педагогів зі здобувачами освіти, розвитку творчих здібностей, формування ключових та предметних компетенцій у вивченні комп’ютерної грамотності.
Значна увага в дошкільному закладі приділяється самоосвіті педагогів, які поглиблено працюють над проблемною темою декілька років. Теми для самоосвіти педагоги обирають самостійно, погоджуючи їх з вихователем – методистом. При плануванні роботи з самоосвіти, акцентується увага на тому, що результатом самоосвіти педагога має виступати результат розвитку дітей, а не лише власне самовдосконалення в особистісному та професійному плані. Кінцевим результатом самоосвітньої роботи є оформлення системи або досвіду роботи з даної проблеми, обмін досвідом, презентація занять або інших форм роботи. Ведеться аналіз участі педагогів ДНЗ у міських заходах, звіти яких заслуховуються перед колективом на нарадах при завідувачу.
Атестація педагогічних працівників дошкільного закладу проводиться згідно Типового положення про атестацію педагогічних працівників (затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2011 р. №930), наказу Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013р. № 1135 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників». Процесом атестації керує атестаційна комісія, до складу якої входять компетентні висококваліфіковані педагоги, очолює атестаційну комісію завідувач ДНЗ. Атестація і курсова перепідготовка здійснюється згідно перспективного плану, які узгоджені в 5-річному циклі. Щорічно атестацію проходять 15% від кількості педагогів дошкільного закладу. В дошкільному закладі відпрацьована система роботи з атестації педкадрів, вона базується на засадах демократизму, відкритості, колегіальності, доброзичливого ставлення до педагогічних працівників, об’єктивного вивчення їх педагогічної діяльності. Проведення атестації в ДНЗ узагальнюється підсумковим наказом.
Протягом навчального року адміністрація дошкільного закладу активізувала роботу щодо участі педпрацівників ДНЗ у методичних заходах усіх рівнів, що сприяло підвищенню їх теоретичного рівня, вдосконаленню практичних знань, умінь та навичок з методик дошкільного виховання та навчання.
Орієнтовне навчальне навантаження на дитину в ДНЗ
(Наказ МОН України від 20 квітня 2015 року № 446)
Вік дітей Назви занять | Ранній вік | Молодший вік(3 – 4 р.) | Середній вік(4 – 5 р.) | Старший вік(5 – 6 – 7 р.) | |
(1 – 2 р.) | (2 – 3 р.) | ||||
Ознайомлення із соціумом | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворчість, театральна) | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | 2 | – | – | – |
Логіко-математичний розвиток | – | – | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Здоров’я та фізичний розвиток | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Кількість занять | 9 | 10 | 11 | 12 | 15 |
Тривалість занять | 10 хв. | 10 хв. | 15 хв. | 20 хв. | 25 хв. |
Тривалість інтегрованих занять | 15 хв. | 15 хв. | 20 хв. | 25 хв. | 30 хв. |
Тривалість занять з фізкультури | 15 хв. | 15 хв. | 20 хв. | 25 хв. | 30. хв. |