Батьківське віконечко

ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНО-ГІГІЄНІЧНИХ НАВИЧОК У СІМ’Ї

Прищеплення гігієнічних правил досягає мети, якщо підкріп­люється особистим прикладом батьків та інших членів сім’ї. Ди­тину потрібно так виховати, щоб гігієнічні процедури стали для неї внутрішньою потребою. Поняття «особиста гігієна» містить турботу про чистоту тіла, ліжка, одягу і взуття, дотримання ре­жиму дня, а також гігієну сну, відпочинку, їжі.

Ретельний догляд за зубами і порожниною рота – важлива умова збереження здоров’я дошкільника. До 3 років у дитини прорізуються всі молочні зуби (їх 20), у подальші 7-14 років від­бувається повна заміна молочних зубів на постійні. Неправильний догляд за молочними зубами призводить до ураження їх карієсом: зуби чорнішають, руйнуються. Карієс молочних зубів може пере­ходити на зуби постійні.

Фахівці рекомендують із дворічного віку привчати дітей чис­тити зуби зубною щіткою без пасти, а з 3 років – із пастою. Для дітей-дошкільників випускають гігієнічні пасти з приємним ароматом і красивим зовнішнім оформленням. У дитячій зубній щітці відстань між пучками щетини складає 1-2 мм, а довжина щетинистої частини повинна відповідати загальній ширині 3 зубів (різців) дитини.

Необхідно навчити дитину чистити зуби таким чином, щоб очищалися передня і задня поверхні зубів, а також їх ділянки для різання та жування. Для звільнення від залишків їжі міжзубних щілин дитина повинна здійснювати щіткою вертикальні рухи: під час очищення верхніх зубів – зверху вниз, нижніх – від низу до верху. Чистити зуби слід уранці (перед їжею) та ввечері (перед сном). У кожної дитини повинна бути своя зубна щітка, що від­різняється за кольором від щіток решти дітей і дорослих. Вона зберігається у вертикальному положенні в чашці, якою дитина користується під час чищення зубів. Щодня зубну щітку ретельно промивають теплою водою, заздалегідь намиливши. Після чи­щення зубів дитина двічі-тричі ретельно прополоскує рот теплою водою. Це необхідно робити і після кожного вживання їжі.

Для того щоб уберегти дітей від інфікування, не потрібно цілу­вати їх у губи. Це особливо небезпечно, якщо дорослі страждають на хронічні запалення горла, ясен, мигдалин, карієсу зубів. Не можна допускати, щоб дитина звикала гризти нігті, колупатися пальцем у носі, облизувати пальці після їжі. Це не тільки непри­вабливо, але й негігієнічно.

Деякі звички спричиняють порушення правильного форму­вання зубів і щелеп у дитини: смоктання пальців або язика, при­кушування губ або щік, дихання через рот, підкладення під час сну руки під щоку. З цими звичками необхідно боротися, а най­краще – попереджати їх.

Правильно вихована дитина без нагадування миє руки перед їжею і після відвідування туалету, не їсть підняті з підлоги хліб, печиво, яблуко та інші продукти. Вона не їсть немиті фрукти й овочі, не бере їх брудними руками або в рукавичках.

Сім’я повинна виховувати у дошкільника міцні навички щодо підтримання чистоти тіла, і перш за все – обличчя, рук і ніг. Зранку та ввечері дитина обов’язково миє проточною водою об­личчя, шию, руки. Спочатку вона ретельно миє руки: змочує їх теплою водою, намилює, а потім змиває мило, повторюючи цю процедуру двічі-тричі. Потім уже чистими руками вона вмиває обличчя і шию з милом. Увечері після миття рук, обличчя і шиї дошкільник повинен вимити і ноги, потім потрібно ще раз вимити руки. Для дитини виділяються два рушники: один – для обличчя і рук, другий – для ніг. З гігієнічної точки зору неприпустимо, щоб діти вмивалися в тазу, оскільки можливим є інфікування очей, вух, слизистої оболонки носа, шкіри, обличчя.

Раз на тиждень дітей купають у гарячій воді (35-37 °С) із ми­лом. Краще користуватися душем, але за відсутності такої можли­вості дитину купають у ванні, завершуючи процедуру обмиванням чистою теплою водою. Після купання нігті рук і ніг підстригають. Дівчаткам, які мають жирне волосся, голову миють раз на 5-6 днів, сухе – раз на 7 днів. Зранку та ввечері дівчаток розчісують окремим гребінцем.

Пам’ятка для батьків

Про встановлення вартості харчування дітей та учнів у закладах освіти м. Суми 

 Наказ по рiшенню про органiзацiю харчування

Портрет дитини напередодні вступу до школи

Психофізіологічний розвиток:

  • має зрілі мозкові структури та функції;
  • характерною є відносна стабільність та рухливість нервової системи;
  • проявляє достатню рухову активність;
  • проявляє умілість рук, практичну вправність;
  • здорова, не має хронічних хвороб;
  • володіє основними гігієнічними навичками;
  • знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представника протилежної статі;
  • володіє основами безпеки життєдіяльності;
  • працездатна, утомлюється лише після чималого навантаження;
  • користується як провідною правою/лівою рукою;
  • не заїкається і немає інших невротичних проявів.

Інтелектуальний розвиток:

  • володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;
  • уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого;
  • диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);
  • здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;
  • усвідомлює основні зв’язки між явищами;
  • має розвинене логічне запам’ятовування – добре запам’ятовує і відтворює;
  • встановлює логічну послідовність подій;
  • відтворює зразок на вимогу;
  • робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;
  • розрізняє звуки мовлення, зіставляє їх з буквами, синтезує звуки у слова, знаходить подібні слова для вираження думки, використовує складні речення;
  • диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядків;
  • розрізняє реальне й уявне, зовнішнє і внутрішнє;
  • знає деякі основи початкових наукових знань.

Мотиваційний розвиток:

  • хоче йти до школи;
  • вирізняється високою допитливістю – розвинена пізнавальна мотивація;
  • може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;
  • має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;
  • свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;
  • зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;
  • у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується;
  • має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.

Емоційний розвиток:

  • переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво;
  • сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;
  • знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;
  • адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;
  • утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;
  • чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;
  • оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору;
  • володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб.

 Розвиток вольової сфери:

  • свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;
  • концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;
  • мобілізує себе на розв’язання завдання;
  • розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;
  • звертається по допомогу лише у разі об’єктивної необхідності;
  • конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;
  • доводить розпочате до кінця;
  • може відстояти власну думку;
  • визнає свої помилки;
  • дотримується своїх обіцянок.

 Соціальний розвиток:

  • приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;
  • відкрита контактам, комунікабельна;
  • прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;
  • уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;
  • узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;
  • реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм та правил;
  • намагається уникати конфліктів, дружелюбно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;
  • орієнтується в поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію;
  • усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;
  • має більш-менш адекватну самооцінку;
  • поважає себе та інших;
  • має сформований образ дитячого світогляду, елементарну систему ставлень.

Поради батькам

відповідно до освітньої  програми Впевнений старт

для дітей старшого дошкільного віку

Покрокова інструкція для батьків “Електронна реєстрація дітей в ДНЗ”

При вході на портал Електронної реєстрації дітей в дошкільні навчальні

заклади, Ви можете ознайомитися з проектом, ознайомитися з переліком пільг на надання місця в дитячому садку і вибрати підходящий для Вашої дитини дитячий садок.

Крок № 1.

Щоб подати заявку на зарахування дитини в дитячий сад, необхідно спочатку зареєструватися.

Для цього, натисніть на кнопку “Реєстрація” у верхньому правому куті вікна. У вікні реєстрації заповніть обов’язкові поля (вони виділені жирним).

Введіть зручний для Вас логін і внесіть два рази пароль. У полі E-mail вкажіть Вашу електронну адресу (електронну скриньку), на який будуть приходити повідомлення. Підтвердивши дозвіл на обробку персональних даних, натисніть кнопку «Зареєструватися».

На Вашу електронну скриньку прийде повідомлення у якому буде зазначено : Ваш логін та пароль для входу в особистий кабінет на порталі Електронної реєстрації та ссилка натиснувши яку Ви увійдете до порталу Електронної реєстрації.

У відповідні поля вводите Ваш логін та пароль натискаєте кнопку «Увійти».

Крок №2

На закладці «Список ДНЗ» Ви можете переглянути інформацію про всі дошкільні установи Вашого регіону. Для цього, в полі «Населений пункт» виберіть свій населений пункт, розгортаючи дерево адміністративного устрою, наприклад: Сумська область – м. Суми –  Зарічний район.

У полі «Бажаний рік зарахування» виберіть той рік, в якому Ви хочете, щоб Ваша дитина була зарахований в дитячий сад. Внизу в списку Вам будуть представлені всі дитячі садки вибраного населеного пункту з зазначенням даних про заявки на зарахування до цих навчальних закладів.

Натиснувши кнопку «Докладніше» навпроти ДНЗ, можна проглянути всю інформацію про цей навчальний заклад.

На сторінці інформації Ви можете подивитися інформацію про цей навчальний заклад. Детальну інформацію про навчальному закладі можна також подивитися на порталі Інформаційної системи управління освітою isuo.org, натиснувши на «Інформація про ДНЗ на порталі ІСУО».

На закладці «Черга» Ви можете переглянути інформацію про черги на зарахування дітей до цього навчального закладу.

У даному розділі відображаються тільки прийняті заявки. Коли Вашу заявку приймуть у відділі освіти, під своїм логіном і паролем Ви зможете на даній сторінці бачити не тільки номери заявок, але і прізвища дітей, які знаходяться в цій черзі.

Крок № 2 (Подання заявки)

Перейдіть на закладку «Мої заявки». На даній закладці Ви можете подати нову заявку і спостерігати за статусом вже поданої заявки. Щоб додати нову заявку, натисніть кнопку«Нова заявка».

Далі, необхідно внести інформацію про дитину, заповнивши відповідні поля.

Поля, виділені напівжирним, обов’язкові для заповнення. Обов’язково внесіть прізвище, ім’я, по батькові та дату народження дитини.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! ДАНІ НЕОБХІДНО ВНОСИТИ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ, ЗГІДНО СВІДОЦТВА ПРО НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ.

Прізвище, ім’я, по батькові та інші персональні дані дитини повинні бути написані в точності, як і в документі. Так, наприклад, якщо ім’я дитини Анастасія, а в заявці вказано ім’я Настя, то така заявка буде вважатися не правильною.

Заявки, в яких вказані дані не українською мовою або відмінні від даних у документах, будуть відхилені працівниками відділів освіти.

У полі «Населений пункт» необхідно вибрати свій населений пункт, розгортаючи дерево адміністративно-територіального устрою, наприклад : Сумська область – м. Суми – Зарічний район.

Після вибору населеного пункту, в полі «ДНЗ», Вам будуть представлені всі дитячі садки вибраного населеного пункту для вибору бажаного.

ПОДАТИ ЗАЯВКУ МОЖНА ЛИШЕ В ОДИН ДИТЯЧИЙ САДОК.

Далі, необхідно вказати бажаний рік зарахування дитини в дитячий садок.

Вкажіть місце народження, адреса реєстрації та адреса проживання дитини. Обов’язково необхідно вказати серію та номер свідоцтва про народження дитини. Ці дані необхідні для перевірки унікальності введених даних (для запобігання реєстрації в електронній черзі двох або більше осіб під одними і тими ж персональними даними).

Для успішної реєстрації дитини в електронній черзі при заповненні форми заяви, необхідно вказати достовірну інформацію. Для підтвердження інформації, зазначеної в заяві, необхідно протягом 10 робочих днів з дня подання заяви звернутися до відділу освіти , або до вибраного Вами дошкільного закладу) з оригіналами (копіями) документів (свідоцтво про народження дитини, документ, що підтверджує наявність пільг) або прикріпити до заяви скан-копії вищевказаних документів. Щоб прикріпити до заяви скан-копії, натисніть на кнопку «Вибрати файл» навпроти відповідних полів і виберіть відповідний файл на комп’ютері (сиситема підтримує наступні формати файлів: jpg, jpeg, png, gif, pdf, zip, tar, rar):

Якщо дитина перебуває на диспансерному обліку, виберіть «Так» навпроти поля «Диспансерний облік» і вкажіть напрямок обліку.

Якщо дитина має право на пільги при зарахуванні до дошкільного навчального закладу, поставте «Так» у відповідному полі та вкажіть необхідні дані про документ, що підтверджує право на пільги (при необхідності прикріпіть скан- копію документа або надайте документ до відділу освіти). У переліку категорій пільг представлені всі наявні в Україні категорії, яким держава надає пільги при зарахуванні дітей у дошкільні навчальні заклади.

Якщо заповнена Вами форма заяви за змістом не буде відповідати оригіналам документів, Ваша заява буде анульована. Якщо інформація, зазначена в заяві, підтверджена оригіналами документів, то дитина отримує постійну реєстрацію в електронній черзі за первісною датою подання заяви в електронному вигляді.

Далі, необхідно внести дані про одного з батьків дитини або його офіційних представників. У полі «Тип» необхідно вибрати зі списку, чиї дані Ви будете вносити (матері, батька або опікуна). Далі, внесіть прізвище, ім’я та по батькові, вкажіть адресу реєстрації та адреса проживання заявника. Вкажіть паспортні дані

У полі «Телефон» вкажіть контактний номер телефону, за яким можна буде зв’язатися щодо зарахування дитини в ДНЗ. У полі «e-mail», відповідно, вкажіть електронну пошту.

При необхідності Ви можете вказати контактні дані ще одного представника дитини. Для цього натисніть кнопку «Додати представника дитини»  та внесіть відповідну інформацію. Після внесення всіх необхідних даних натисніть кнопку «Зберегти». На адресу Вашої електронної пошти прийде лист в якому буде зазначено, що заявка додана. Тепер на закладці «Мої заявки» Ви зможете стежити за статусом своїх заявок і за ходом електронної черги.

За допомогою кнопки  видалення подану заявку можна видалити. При цьому в полі “Причина відхилення” буде вказано: “Відхилено автором заявки”.

Тільки після цього Ви маєте право подати нову заявку.

Готуємо дитину до школи

Концепція розвитку освіти 2015-2025 роки

Програма розвитку

 АДАПТАЦІЯ ДИТИНИ ДО ДИТЯЧОГО САДКА.

Настає той час в житті кожної дитини, коли вона переступає поріг дитячого садка. Адже, відповідно до ст..4 Закону України «Про дошкільну освіту», дошкільна освіта є обов’язково. Складовою безперервної освіти в Україні.

Адаптація – це пристосування організму до нової ситуації, а для дитини дитячий садок, поза сумнівом, є новим, ще невідомим простором, із новим оточенням і стосунками. Адаптація (з лат. «пристосування») – процес призвичаєння організму, що відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному, психологічному. Адаптація – активне засвоєння прийнятих у суспільстві норм і оволодіння відповідними формами спілкування й діяльності.

Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, деякі – виявляють негативізм, небажання йти в групу, відхиляють усі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.

Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку – 7-15 днів, молодшого дошкільного віку – 2-3 тижні, старшого дошкільного віку – 1 місяць.виникнення у дитини стійкого «адаптаційного синдрому» свідчить про її неготовність до виходу із сім’ї.

Виокремлюють такі ступені адаптації:

  • Легкий – поведінка дитини нормалізується (протягом 10 – 15 днів) – фізіологічна, природна адаптація;
  • Середній (протягом 15 – 30 днів) – дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень;
  • Важкий (триває від 2 місяців і більше) – патологічна адаптація.

Виходячи з цього, виокремлюють три групи дітей за характером пристосування до нових умов життя.

Перша група – ті, для кого процес адаптації легкий і безболісний. Такі діти комунікабельні, самостійні, спілкування батьків із ними доброзичливе.

Друга група – малюки, котрі адаптуються повільніше і важче. Поведінка нестала. Зацікавлення грою змінюється байдужістю, вередуванням. Малятам бракує довіри у ставленні до вихователів, інших дітей навички гри та спілкування розвинені недостатньо. Діти малоініціативні, менш самостіні, дещо можуть робити самі але здебільшого залежать від дорослого. З боку батьків простежується нестабільність у спілкуванні: доброзичливі, привітні звертання змінюються криком, погрозами або збільшенням вимог.

Третя група – діти, які важко пристосовуються до нового оточення. Вони зазвичай несамостійні, швидко втомлюються, ігрові навички не сформовані. У досвіді таких дітей – прояви авторитарності, жорстокості (чи навпаки – зайвої поступливості) з боку дорослих, що спричиняє страх, недовіру до вихователя або повне ігнорування його та інших дітей. Сон і апетит погані або зовсім відсутні. Діти часто хворіють, що ще більше вповільнює звикання до нового оточення й до нових вимог.

Щоб процес адаптації не затягувався, необхідно:

  • Давати позитивні настановлення, підтримувати бажання дитини йти в садок;
  • Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає;
  • У перші дні – короткочасне перебування у групі – 1-2 години;
  • Наблизити домашній режим до садкового;
  • Утримуватися від шумних масових вистав, або зменшити емоційне навантаження;
  • Навчати навичок самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок).

Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадка. Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива, педагоги повинні надати рекомендації батькам:

  • Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;
  • Не залишати дитину на цілий день у групі;
  • Гуляти на майданчику після відвідування садка;
  • Давати із собою улюблені іграшки;
  • Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;
  • Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;
  • Зустрічати дитину з посмішкою;
  • Розповідати якомога більше позитивного про садок;
  • Підтримувати самостійність дитини вдома.

Правила та умови прийому до ДНЗ

На виконання листа управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації від 25.09.2013 № 03-07/6496 «Про забезпечення контролю за електронним записом у дошкільні навчальні заклади», листа управління освіти і науки Сумської міської ради від 02.10.2013 № 01-18/1307 «Про забезпечення контролю за електронним записом у дошкільні навчальні заклади», з метою забезпечення права дитини на доступність здобуття дошкільної освіти, спрощення процедури та вільного доступу до інформації про облік дітей до вступу у дошкільний навчальний заклад, мінімізації людського впливу на порядок прийняття дітей до дошкільного закладу прийом дітей до ДНЗ здійснюється відповідно до електронної черги в дошкільний навчальний заклад, сформованої на сайті http://reg.isuo.org.

Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 (із змінами):
6. Прийом дітей до навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.
Для прийому дітей до дошкільного навчального закладу (групи) компенсуючого типу, а також для прийому дітей з порушеннями слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку в інклюзивні групи додатково подається висновок психолого-медико-педагогічної консультації, територіального лікувально-профілактичного закладу чи тубдиспансеру, направлення місцевого органу управління освітою та індивідуальна програма реабілітації для дітей з інвалідністю.

  1. Під час прийому дитини до дошкільного навчального закладу, керівник зобов’язаний ознайомити батьків або осіб, що їх замінюють, із статутом дошкільного закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.
  2. Групи у дошкільному навчальному закладі комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими), сімейними (родинними) ознаками.
  3. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).
  4. За дитиною зберігається місце в дошкільному навчальному закладі державної та комунальної форм власності у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, реабілітації, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).
  5. Дошкільний навчальний заклад здійснює соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, але не відвідують дошкільних закладів, та надання консультаційної допомоги сім’ї.

Медичну документацію, яку необхідно подавати для відвідування дошкільного закладу оформляють у дільничного лікаря-педіатра, згідно з пунктом 2.3 Примірного положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного закладу, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.11.2002 року № 434, медична документація (за формою № 026/о) містить:
• результати обов’язкового медичного профілактичного огляду, диспансеризації та оздоровлення з висновками спеціалістів;
• дані про профілактичні щеплення;
• дані лабораторних досліджень;
• рекомендації щодо режиму на період адаптації дитини у дошкільному навчальному закладі, груп по фізичному вихованню, для диспансерних хворих – по спостереженню та оздоровленню.
Медична документація видається на підставі даних медичного огляду дитини. Якщо медичні протипоказання для перебування дитини у дошкільному закладі відсутні, а профілактичні щеплення виконані відповідно до календаря щеплень, дитина отримує дозвіл на відвідування дошкільного закладу. Довідка про епідеміологічне оточення видається не раніше ніж за три дні перед безпосереднім відвідуванням дитиною дошкільного закладу у тому разі, якщо вона не перебувала у контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями й у неї відсутні симптоми педикульозу та корости.

Відповідно до Закону України “Про дошкільну освіту”:
п. 5. Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному дошкільному навчальному закладі у розмірі, що становить не менше 60 відсотків (у міській місцевості) та не менше 40 відсотків (у сільській місцевості) від вартості харчування на день.

У дошкільних закладах міста Суми, відповідно до рішення сесії Сумської міської ради від 13.01.2016 № 227-МР «Про встановлення вартості харчування дітей та учнів у навчальних закладах м. Суми» встановлено розмір плати батьків за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, центрах розвитку дитини та дошкільних відділеннях НВК у розмірі 60 відсотків від встановленої вартості харчування на день.

 

Інклюзивна освіта в ЗДО

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА В ЗДО Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII, ст. 20 «Інклюзивне навчання» Комплектування інклюзивних груп закладу дошкільної освіти відповідно до розділу ІІ ст.14Закону України «Про дошкільну освіту» із змінами та доповненням від 05.09.2017 року Лист ІРЦ про комплексну оцінку дітей Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права …

Корисні посилання

Наше меню